onsdag 29 augusti 2012

I begynnelsen skapade vi vintage...

Jag vet inte riktigt varför jag älskar denna tidsperioden så mycket men jag tycker det är extremt lockande med ett mode där damerna hade rött läppstift, fantastiska frisyrer och klänningar och där männen hade kostymer med breda axlar och hattar. 
När man fortfarande var artig emot alla, musiken var fantastisk och det fortfarande fanns ett framtidstro om att allt skulle ordna sig och att det skulle gå bra.

En av mina största intressen är att gå på loppmarknad och hitta något riktigt bra fynd: ett fint porslin, nån inredningsdetalj/möbel eller en fin klänning. 

Jag och min fästman har även nyligen köpt hus som vi håller på att intreda och göra iordning i 40/50-tals stil. Jag kommer även att blogga om våra framsteg (och motgångar) när det gäller huset.

Tills dess, håll till godo!

Kära hälsningar, Suy



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar